21 Kasım 2012 Çarşamba

Diyetsel Mevzular

Selam kızlar ! 

Diyetten bahsedelim mi biraz ?





Korkulu rüyamız kilolar! 
Her bayanın mutlaka kilo problemi,kilo takıntısı vardır. Bende bir haftadır bu gerçekle karşı karşıyayım ve fazlalıklarımdan kurtulmaya çalışıyorum. Ama öyle aman aman bir şok diyet vs. yapmıyorum. Sadece olduğum kilodan ve fazlalıklarımdan memnun olmadığım için bunun nedenini düşündüm. Gece yemekleri,fast-food yeme alışkanlığım,hamur işleri,kola vs. En başta uyku düzeniyle başladım çünkü gece saatlerce oturunca açlık hissediyorsunuz,açlık hissedilmese bile mutlaka canınız bir şeyler istiyor bir de bundan emin oldum diyelim ki gece 2de bir şeyler yedim ertesi gün yine gece 2 sularında açlık duymaya başlıyordum artık alışkanlık haline geliyor yani. Gece yemeklerinden kurtulmak için artık sabah daha erken kalkıyorum ve erken uyuyorum. Fast-food tarzı beslenmeyi seven biriyim bunu neredeyse sıfıra indirdim yani hiç yemiyorum tabi arada krizlerim oluyor ama bir şekilde atlatıyorum :)

Ekmeği de kestim eğer yersem de bir dilimi geçmemeye çalışıyorum ayrıca sadece sabah ve öğlen yemeğim de yiyorum. Akşam yemeği yemiyorum saat 17:00 - 18:00 'dan sonra yemek yemiyorum sadece meyve ve form çaylar içiyorum. Bir de sabah uyandığımda ve gece uyumadan önce sirkeli su içiyorum. 
Spor yapmaya çalışıyorum daha doğrusu yediklerimi yakmaya çalışıyorum çünkü ne olursa hareketsizlikten oluyor. Yürüyüş yapmaya çalışıyorum diyelim ki yürüyüşe çıkamadım evde kondisyon bisikletim var 30-45 dk bisiklet sürüyorum. Hadi onuda yapmak istemedim müziğimi açıyorum dans ediyorum :) ve mutlaka mutlaka bol bol su içiyorum. Şu kadar litre içiyorum diyemeyeceğim ama fazla içmeye çalışıyorum. 


Kiloma gelelim, hayatımda gördüğüm en yüksek rakamı baskül yüzüme dong! diye vurdu :) 63,5 kg falandım ve daha da gidiyordum ki Tuğçe şuna bir dur de yahu dedim ve ani bir kararla başladım. İyide yaptım kilolarım artmadan dur demem gerekiyordu psikolojik olarak da zayıflamaya alıştırmıştım kendimi ve başladım. Yaklaşık bir haftadır yediğime,içtiğime dikkat ediyorum. Hani diyorlar ya sabah uyandığınızda tartıldığınızda ki kilonuz gerçek kilonuzdur diye ben ona göre değilde tok karnına akşam kaç kiloyum ona dikkat ediyorum yani sabah uyandığımda evet kilolar eksik görünüyor mutlu oluyorum ama hedefim tokken ulaşmak istediğim kiloyu görmek :) tok karnına 61.6 kiloyum. 
Bakalım şimdilik büyük bir hevesle tam gaz devam ediyorum :) Tabi arada ufak kaçamaklar yapıyorum ama dediğim gibi ufak hatta ufacık :)




Bu arada size diyetisyenlerin yazdığı diyet listeleri gibi bir liste yazamayacağım ama yediklerimden bahsedebilirim. Sabah dediğim gibi uyanınca sirkeli su içiyorum kahvaltıda mısır gevreği yiyorum light süt ile ve içine bir kaç tane kuru üzüm atıyorum. Kuru üzüm tatlı ihtiyacınızı inanılmaz karşılıyor. Aralarda kayısılı form çay içiyorum ve elma,mandalina,salatalık yiyorum 1 adet tabi ki yani bunlardan birini tercih edip 1 adet yiyorum. Öğlen yemeği olarak haşlanmış orta boy 2-3 adet patates yiyorum,çorba,tavuk gibi şeyler yiyorum o kadar. Dediğim gibi öyle büyük bir şey yapmıyorum sadece kendime göre ne yemeliyim,hangi saatlerde yemeliyim diye planlayarak başladım ve devam ediyorum. Diyet demesekte olur aslında sadece dikkat ediyorumda diyebiliriz :)


Evet kızlar diyetle aramızdaki muhabbetimi sabırla okuyup sonuna geldiğiniz için çok teşekkür ederim :)
Eğer sizde bir yerden başlamak istiyorsanız,umarım bu yazım sizlere ilham verir ve o meşhur pazartesileri beklemeden sizde başlarsınız. Bu arada sormak istediğiniz varsa cevaplarım önerileriniz varsa da mutlaka yazın çok sevinirim. Ayrıca şuan diyet yapan,yada benim gibi yediklerine dikkat eden varsa sizde neler yaptıklarınızı paylaşırsanız çok çok sevinirim. Birbirimize destek olarak güzel sonuçlara ulaşacağımızı umuyorum :)


Hepinizi çokça öpüyorum sevgiler.... 

4 yorum:

  1. Bende yeni evliyim 2 ayda tam 4 kilo aldım bunun 2 si kesin balayındadır :)
    valla akşam eşimi bekliyorum haliyle 8-8.30 dan önce sofraya oturulmuyo yürüyüş yapardım oda bitti
    napcaz bilmiyorum bi gaz geliyo banada arada ama fazla kalmıyoo tebrik ederim seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) akşam yemeğinde eşini beklediğin için 8-8:30 civarında yiyorsan yediklerine dikkat etmeni ve ekmek yememeni öneririm ayrıca pilavı 2 kaşıktan fazla yemeyerek yediklerine dikkat edebilirsin canım yürüyüş yapmak şart değil inan elektrikli süpürgüyle evi süpürmek bile büyük bir spor :)

      Sil
  2. ben de başlamayalım diyete, yediklerime dikkat etmeye ve spora. işin kötüsü sürekli erteliyorum. bol su içmekle başlayayım en azından :)

    http://alisverisdavetiyesi.wordpress.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bi yerden başlamak gerekiyor erteleme bence ekmeği azaltarak ve bol bol su içerek başlayabilirsin :)

      Sil

Değerli yorumunu paylaştığın için teşekkür ederim :)