15 Ocak 2013 Salı

Diyetsel Mevzular *** Diyetim Hakkında ***

Daha önceden de bahsetmiştim diyet yapıyorum ama öyle zorlu diyetlerden değil. Yediklerime dikkat ederek zayıflıyorum. Aradan bayağı zaman geçti şimdi tekrardan gelişmelerden bahsetmek istedim. Hedefime ulaşana kadar ve ulaştıktan sonra sevincimi sizlerle paylaşacağım. :)

Ne yaparım? 

Ne yerim? 

Hepsi aşağıda :) Sormak istediğiniz bir şey olursa sorabilirsiniz.Seve seve yanıtlarım.:)




Yaklaşık 2,5- 3 aya yakındır diyet yapıyorum.Burada bahsetmiştim okumayanlar,görmeyenler tekrar tıklayıp bakabilirler. Zorlayıcı bir diyet yapmıyorum ve uzun uzun diyet listemde yok. Sadece dengeli beslenmeye çalışıyorum. Arada zorlanıyorum,canım bir şeyler istiyor,çekiyor vs. gibi durumlar yaşıyorum ama hep bir şekilde uzaklaşmaya be zayıflamaya odaklanıyorum. En çok zorlandığım anlarda bir yere gittiğimizde ısrarla bir şeyler yememi istemeleri. Tabii biliyorum beni sevdiklerinden,düşündüklerinden yememi istiyorlar ve ye diye ısrar ediyorlar. Eğer o ısrarlara dayanamayıp yeseydim şuan bu dereceye gelemezdim. Karşı gelmeden benim iyiliğim için yememem gerektiğini belirtiyorum ve hayır diyorum. Hayır dedikten sonra ise geri adım atmayan biriyim o yüzden bu hayır demek benim işime de geliyor açıkçası :) 

Bunu özellikle belirtmek istiyorum ve herkese tavsiye ediyorum beslenmeme dikkat etmeye başladığımdan beri çavdar ekmeği yiyorum ve hedeflediğim kiloya ulaştıktan sonrada çavdar ekmeği tüketmeye devam edeceğim. Sizde eğer zayıflamak ve eğer varsa fazlalıklarınızdan kurtulmak istiyorsanız öncelikle ekmeğinizi değiştirerek bir başlangıç yapmanızı öneririm.

Birde her cuma günü sabah uyandığımda tartılıyorum ve not alıyorum. Her hafta azar azar kilolarımın gittiğini görmek inanılmaz motive ediyor.Burada ki yazımda gördüğünüz gibi 63,5kg idim ve diyete başladıktan sonra 61,6 kg olduğumu yazmıştım. Şimdi bugün ise 55,5kg ile devam ediyorum. 2,5-3 ay oldu diyete başlayalı bu kadar kilo vermiş olmam yeterli mi,fazla mı,az mı pek bilgim yok ama yavaş yavaş ve koruyarak kilo verdiğimi düşünüyorum.


Ufak kaçamaklar yapmıyor muyum? Tabii ki yapıyorum! Diyet yapıyorsanız kaçamaksız olmaz! :)
Diyetin en eğlenceli yanı yapılan ufak kaçamaklar bence :)

Ayrıca belirli dönemler aşırı tatlı isteğiniz olabilir,onun için bir tavsiyem olacak. Sadece o dönemlerde değil de canınız ne zaman isterse de tüketebilirsiniz. Ama ben haftada 1 taneden fazla yemiyorum. Zaten çok fazla tatlı seven biri değilim çok nadir canım ister.


Evet,canınız çekebilir :) Mavi Yeşil'in ürünlerini biliyorsunuz çikolata ve karamelli bisküvisi yağı %29 olarak azaltılmış ve nefis bir tadı var. Ben tadını Albeni'ye benzetiyorum hatta neredeyse aynı. 
Ben bunu canım çok nadir istese de yiyorum ve sadece yarısını yemek bile bana yetiyor,diğer yarısını ise daha sonra yiyorum.

Birde gün içerisinde hafif atıştırmalık olarak yine Mavi Yeşil'in limon lifli kepekli bisküvisinden bir tane yiyorum.


Dediğim gibi bir paket değil,1 adet bisküvi yiyorum sadece.Tabii bu benim tercihim siz dilediğiniz kadar yemekte özgürsünüz :)


Ayrıca gün içinde ve yemeklerden sonra form çaylardan içiyorum.


Lipton Beşi Bir Arada
Lipton Form Plus Kayısılı
Lipton Form Plus Kiraz Saplı

Ben faydasını görüyorum ve bitki çaylarını şiddetle tavsiye ediyorum. Aslında yeşil çay tüketmek en en önemlisi ancak benim tansiyonumu düşürdüğü için ben tüketmiyorum. Sizin böyle bir sorununuz yoksa mutlaka her gün içmenizi öneririm.

Ve tabii ki bol bol su içiyoruz.

Benim diyetimde günlük olarak destekçilerim gördüğünüz gibi bunlar :)
Ara sıra diyetimden bahsetmek istiyorum ve hedefime ulaştığımda sevincimi burada paylaşmak istiyorum.
Aranızda diyet yapan yada benim gibi beslenmesine dikkat eden varsa yazarsa çok sevinirim. Birde diyetteyken tüketebilecek içecek veya yiyecek varsa önerebileceğiniz,yazarsanız gerçekten çok çok sevinirim.

Diyete başlamak isteyip de bir türlü doğru zamanı bulayan biriyseniz,inanın ne kadar erken başlarsanız o kadar erken,güzel bir sonuca ulaşırsınız. Ayrıca diyet demek,zorlu diyet listelerine uymak,her şeyin yasak olması demek değil.Yediklerinizi azaltarak ve evde egzersiz yaparak da ruhunuzu ve bedeninizi koruyabilirsiniz. Tabii en önemlisi inanmak. Sadece başaracağınıza inanırsanız,hedefinize ulaşabilirsiniz.


Çook uzun bir yazı oldu biliyorum. Ama buraya kadar önemseyip,okuyan herkese sonsuz teşekkürler....


Sevgiler,sağlıklı günler! :)


'' Diyetsel Mevzular '' İlk yazım için TIKLAYIN!

8 yorum:

  1. sonuna kadar okudum diyetinizin başlangıcını görmüştüm.oldukça kilo vermişsiniz.aslında fazla da bir kilonuz yokmuş tabi boyunuzu bilmiyorum ama sizi tebrik ediyorum darısı başımıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boyum kısa ve benim için ideal olan kiloya ulaşmak istiyorum. Şimdilik sadece 5,5 kilo fazlalığım kaldı. Yorumun için çok teşekkür ederim inanılmaz mutlu oldum :) Darısı senin ve tüm kilo vermek isteyenlerin başına :) Kocaman öpüyorum!

      Sil
  2. Merhaba canım,dönem dönem kış aylarında birkaç kilo fazlam olur ama geçtiğimiz senelerde bi 10 kilo kadar almıştım. Dediğin gibi bol su,bol yürüyüş,3 öğün muhakkak ve benim için en önemlisi uyumadan 4-5 saat evvel bir şey yemeği kesmek. Buarada nescafe sütsüz ve şekersiz sabahları (önce bir bardak su içiyorum) yarım bardak kahvaltıdan önce içmek harika bir şekilde metabolizmayı hızlandırıyor.Benim için geçerli olanlar böyle :) Aklıma geldıkce yazarım. hadı kolay gelsin öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim canım :) Aynı şekilde bende uyumadan önce 4-5 saat değil daha fazla sürede yemeği kesiyorum çünkü sabaha kadar oturmak gibi kötü bir alışkanlığım var :) Ama tavsiyen için çook teşekkür ederim. Nescafeden uzak duruyordum artık en azından sabahları yarım bardak içebilirim :) Tekrar teşekkürler,öpüyorummm! :)

      Sil
  3. Merhaba :)

    Öncelikle bu yazı benim için çok güzel bir zamanda geldi çünkü benim de kilo vermem gerekiyor ama bu ara feci iştahım açık kendimi durduramıyorum desem yeridir :) 55 gayet güzel bir kilo boyun kaç merak ettim :) benim boyum 1.68 ve 60ın altlarını pek gören bir insan olamadım yıllardır ,maalesef çok kolay alıp veriyorum. Benim de en çok 67yi görmüşlüğüm vardı(yaz sonu) ve o zamandan beri 6-7 kilo vermiştim aslında ama maalesef dikkat etmeyince hemen aldım ve bu aralar yine 63 üm :( Benim olmak istediğim kilodasın ve tartıdaki resim bile moral oldu bana inşallah ben de görebilirim :)

    Bende pek diyet yapamıyorum, bir tek Dukanı beğenmiştim ama o zaman evdeydim ve şu an çalıştığım için çok zor oluyor öğlenleri falan. O yüzden ben de 2,5-3 litre su içmeye, yeşil çay tüketmeye, ekmeği sadece kahvaltıda(o da hergün değil) 2 dilim kepek ekmeği yemeye, akşamları ya hiç ya da çok istiyorsam 3-4 kaşık sebze yemeği,yada sadece çorba, ya da sadece salata yemeye çalışarak kilo vermiştim.

    Nacizane tavsiyem form çaylarını sürekli tüketmemendir çünkü içlerinde sinameki var ve sinameki bağırsakları çalıştıran bir bitki olduğu için vücut alışır bir süre sonra ve bırakınca sorun olabilir :) Ben de spora başladım haftada 3 gün 1 saat birazcık da iştahım kesilse tam zamanı aslında kilo vermemin yaa :)

    Ayrıca yazı hiç uzun değil ikisini de bir solukta okudum, tekrar yazarsan yine zevkle okurum.

    Daha zayıf ve sağlıklı günlere diyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncelerini belirtmen beni inanılmaz mutlu etti. Gerçekten çok çok çoook teşekkür ederim :)
      Boyum senden 10cm kısa :) boyum kısa olduğundan benim için ideal olan kiloya ulaşmak istiyorum.Şimdi görenler değişim olduğunu söylüyorlar ve sizinde yorumlarınız inanılmaz moral oluyo ve kaçamak yapma sayım artıyor :)
      Onun için 55 yeterli değil deyip yoluma devam etmeliyim yoksa böyle gaza gelip bırakırım :)
      Bu arada spor yapmakta inanılmaz üşengeç biriyim ahh keşke senin iştahın benimde üşengeçliğim kaçsa gitse,yok olsa :)
      umarım yavaş yavaşta olsa kendini iyi hissettiğin kiloya ulaşırsın.
      Bakalım sanırım diyetle ilgili yazımı hedefime ulaştıktan sonra yazmayı planlıyorum. Bu hafta birazcık duraklama oldu ama pes etmek yok baskülde 50'yi görecem o kadar! :)))

      Sil
  4. Çok iyi gidiyorsun bence. Aynı boydayız ve benim de fazla kilolarım var. Diyetteyim ben de. üç haftada ancak iki kilo verebildim çok üzülüyorum bu duruma ve psikolojik olarak kafamda bitiriyorum herşeyi. Sanırım bu yüzden de kaçırıyorum ipin ucunu. Ben de aynı şekilde bütün yazılarını okudum uzun olsa da olmasa da. Devamını bekliyorum. Umarım isteyen ve zorlayan herkes istediği kilolarına ulaşır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikolojik olarak hazır olmalısın canım.Ayrıca herkes üç haftada aynı kiloyu verecek diye bir şey yok sen 2 kg verirsin bir başkası 5 kg verir herkesin bünyesi farklı sonuçta.Zaten hızlıca vermenin hiç bir yararı yok.Önce kafanda bir hedef belirleyip ve zamana bırakmalısın bence.Benim hedefim 50kg olmak yaklaşık 3 aydır diyet yapıyorum ve 54kg oldum.Üzüntü,stres gibi durumlarda kilo vermen zorlaşır üzme kendini sabırlı ol gerçekten istersek,olmayacak hiçbir şey yok değil mi? :) Umarım sende hedefine ulaşırsın canım :)

      Sil

Değerli yorumunu paylaştığın için teşekkür ederim :)